fredag den 26. august 2011

Uddrag af brev 3 august 2011


3/8 2011

Hej Familie :)

Der er ca 5 hverdage før jeg modtager jeres håndskrevne breve, og med dearelder kommer det an på hvornår på dagen i skriver. Vi modtager dearelder breve omkring kl 4 herovre, og de breve jeg modtager er oftest fra samme dag som i skriver dem, med mindre i skriver sent om aftenen.  http://www.dearelder.com/
Jeg kan godt li at modtage post, Ulrik, Frederik og Stine har sendt mig breve på dearelder. Men jeg ved ikke helt hvordan det forholder sig med dearelder efter MTC, står der noget om det på hjemmesiden ??
I dag var jeg inde og gøre stedfortrædende arbejde i beseglings lokalet, men vi kunne kun være stedfortræder for børn fordi vi er missionærer. Det var også en god oplevelse :). http://mormon.dk/?mod=artikel&id=16 (om templer og besegling)
Jeg er til en masse forskellige gode møder, lederskabstræning osv...
I går til devotional mødet var det en tidligere 70' som snakkede, han hedder Gerald N. Lund, det er ham som har skrevet "The work and the Glory bøgerne".
Det var en rigtig god tale og jeg har skrevet en masse gode tanker ned i min dagbog, som jeg måske vil dele med jer senere. Jeg har ikke tid nu ;). Jeg har 16 min tilbage på computeren haha, det er latterligt.
For at i kan forstå lidt bedre hvordan tingene hænger sammen her på MTC...
Vi er 2500 ca. og jeg tror der er mellem 35 og 45 Grene, og hver Gren har en zone, og hver zone bestaar så af et antal distrikter. I min zone er der f.eks. 5 distrikter :). Der er også masser af ældre missionærer her, som er paa ægteskabsmission. Der er missionærer fra over hele verden. Jeg elsker den attitude som dem fra Tonga har, jeg har snakket en del med en af dem, og han lovede at sende mig et frimærke fra Tonga på et tidspunkt, til Miriam ;).
Der er så meget mad her paa MTC, og det er meget forskelligt hvordan folk reagere. Nogle er meget ”picky” og tager en masse mad, men spiser kun lidt af det. I går var der nogle som aldrig havde set saa meget mad før, de så ud til at komme fra et fattigt land, hvor de ikke fik ligeså meget at spise.
Jeg udvikler mig på rigtig mange forskellige måder synes jeg, jeg lærer mere og mere græsk, lærer evangeliet bedre, lærer mere og mere engelsk, forsåar ting i templet bedre og lærer generelt bare nogle gode principper.
Mit syn på nogle ting ændres også f.eks efter jeg har mødt ham Callahan, og efter jeg så dem som aldrig havde set så meget god mad. Det seje ved Callahan er at han er så rolig, og hvis man spørger ind til hans opvækst er han meget ydmyg, og fortæller kun at han er blevet adopteret af nogle kærlige forældre.
Grenspresidentens rådgiver, som jeg i øvrigt rigtig godt kan li, han hedder B. Thomas, og han fortæller altid sådan nogle gode historier, og han er rigtig ydmyg og forstår det grundlæggende i evangeliet.
Jeg prøver hele tiden at være et godt eksempel for min zone. Men jeg har 50 sek tilbage. Vi ses Familie, elsker jer. Savner jer.!


Hilsen Elder Jensen

!



Gerald N. Lund



Dansere fra Tonga, billede taget fra nettet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar