søndag den 21. august 2011

Brev fra sprogskolen 27. juli 2011


Uddrag fra Niklas breve og mail hjem til familien.

(lidt forklarende kommentarer er indsat med kursiv)

27/7 2011

Hej far
Dear Elder virker :)  (en service funktion hvor man kan skrive en email, som så bliver printet ud og afleveret til Niklas på sprogskolen) Jeg har fået brev over dearelder …………..
Jeg hører at Allan har fået sin kaldelse til London south missionen :)! Spændende. 
Fortæl Aksel og de andre at jeg ikke kan sende emails til dem. 
Jeg sender et brev til jer som i kan give til Aksel og Mads :). 
Har i ikke fået mit håndskrevne brev endnu? Jeg sender også nogle til jer i dag :). 
Jeg er blevet zoneleder, og det er rigtig spændende.. (zoneleder er en gruppeleder for et antal missionærer)
Jeg skal tage imod alle de nye missionærer der kommer ind i vores Gren, vores Gren hedder: Branch 34.  (gren er betegnelsen på en mindre menighed)
Det er meget sjovt fordi vi faktisk lige nu er 34 ældster i den gren, vores grenspræsident (menighedsleder)er flink, og jeg snakker tit med ham. 
Jeg skal også skrive rapport til ham 1 gang om ugen, og så holder han også interviews med os. 
Nu når jeg er zoneleder, har jeg rigtig mulighed for at lære alle ældsterne i min zone at kende (alle ældsterne i Grenen er i samme zone). 
Som Zoneleder skal jeg også lave "Agendas" til præstedømmemøde og nadvermøde (gudstjenesten)
Det går rigtig fint her og man lærer rigtig meget, tak for jeres breve, jeg påskynder dem rigtig meget. Selvom jeg ikke kan skrive tilbage hver dag, er i velkomne til at skrive så meget i vil :)..
Jeg ville gerne nå at skrive meget mere, men jeg har kun en halv time på p-day (ugentlig fridag, bruges også til tøjvask m.m.), og hvis man ikke når at sende inden tiden er gået, er det bare ærgeligt, fordi den logger ud automatisk, uden at gemme.
Jeg var lige i templet i dag herovre for første gang, jeg ville gerne have været inde til besegling, men der var fyldt op, så jeg tog en endowment-session. Det er sjovt hvordan provo-templet er helt rundt. Men det er flot. 
Hver søndag, har vi noget der hedder: T-walk, eller det er hvad vi kalder det... Det er Tempel walk, hvor vi går tur op til templet, hvis man har lyst altså..

Det går fremad med det græske, men det er svært, så det går stille og roligt fremad.. 
Jeg er lige begyndt på at prøve at læse mormons bog på græsk sammen med min danske. Så jeg tager en linje af gangen :b.

Jeg savner jer allesammen, i må hilse rundt omkring fra mig..
Pas godt på jer selv ;)!

Hilsen Elder Jensen.

Provo tempel
læs mere om templer her: http://mormontempler.dk/

Læs mere om en missionærs hverdag og opgaver her: http://mormonkirken.dk/607/mormonmissionaerer


MTC  missionær sprogskolen i Provo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar